21 september 2011

Primas BAP September 2011

Hejsan!
Det var ett tag sen sist! Jag har massor att ta igen...
Det har hänt en del sen sist jag uppdaterade bloggen. Bla. har jag slutat som designer hos Scrapgalen. Inte för att jag inte trivdes, tvärtom! Det är bara tiden som fattas för tillfället. Det har varit ett par tuffa månader här hemma för familjen och jag har fått prioritera annat. Lite har jag dock scrappat så jag ska försöka att lägga ut lite då och då i bloggen.
Under veckan infann sig lite tid för scrapping så jag provade att göra en layout utefter Primas BAP. Skisser är egentligen inte min grej men det var jätteroligt att göra denna.
Jag har använt material från Primas nya serie Pixie Glen.
Fotot är på min underbara dotter som så snällt ställer upp och poserar!
Prima har släppt massor med nytt material och eftersom jag är en Prima älskare var jag ju bara tvungen att köpa på mig en del... Bla denna underbara fågelholk i shabby chic stil:
I ett hörn på fotot satte jag ett hörn också från Shabby chic Treasures. Det är förresten Ingvild Bolme som designat dem. På bilden ser ni dessutom ett matchande blixtlås och utklippta ord från ett av papperna ur Pixie Glen serien.
Blommor och blad från Prima, hattnålar och en blå sidenrosett + crystals swirls.
Titeln "SWEET" är skrivet med "gamla" chipbboards från Prima, till metallbrickan har jag använt mig av de nya Alphabeths stickersen från Prima.
Jag har byggt upp sidan på en BAP till Prima också. Ska bli kul att få tävla lite!
Kanske hinner jag med färgutmaningen som de har denna månaden med. Vi får se!
Många kramar från Christel

1 kommentarer:

Lene sa...

hej Christel!
Så underbar Lo du gjort på din söta dotter!
Jag har saknat dig och dina underbara alster!
Förstår att det inte alltid är så lätt här i livet, mycket händer som är viktigara att ta tag i!
Hoppas allt är bra nu, att du och de dina mår bra!
massor av kramar från Lene