22 maj 2010

Underbara October Afternoon

Ja, vad ska man säga!
October Afternoon har gjort det igen! De bara "spottar" fram underbara pappersserier.
Denna gången heter serierna: Fly a kite och The Thrift shop.
I mitt DT paket från Scrapgalen fanns bla. papper från serien Fly a kite.
Det som är så bra med October Afternoon är att papperna är dubbelsidiga. En sida är i starka färger och den andra sidan i lite mer diskreta färger. Alltså passar papperna till alla stilar!
Här kommer min layout: Jag har valt att använda de lite mer diskreta papperssidorna och bryter sedan av med lite ceriserosa inslag.


Jag har fäst lite pärlemoskimrande små blompärlor längst med ett paketsnöre. De får symbolisera snäckorna från stranden.
För att få lite färg på layouten fångade jag upp färgen på Elins baddräkt och dekorerade med en jättestor ceriserosa blomma från Prima.
Har ni sett den ljuvliga bruna spetsen?!
Finns hos Scrapgalen såklart!!!




I hörnet på fotot satte jag en ceriserosa rosett och i mitten på rosetten sitter en jättefin knapp som kommer från Websters sortiment.
Allt material hittar ni hos Scrapgalen och vill ni se en mer utförlig materialbeskrivning kollar ni in i Scrapgalens blogg!
Kram från Christel

1 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Tycker att du använder OA papperna så fint! Har ännu bara klappat på mina:) Och köpt på mig fler:) Som vanligt en helt underbar Christel lo!!!! Du skämmer bort oss! Många kramar!