24 mars 2011

Konfirmation

Hejsan!
Scrapgalen har fått hem konfirmation och student tillbehör. Så nu kan alla ni som har student eller konfirmation framför er känna er trygga! Gör inbjudningskort, placeringskort till festen eller ett annorlunda Grattiskort. I mitt Dt paket hade Petra stoppat ner en jättefin textstämpel "Till Konfirmanden". Tillsammans med nya papper från Bo Bunny:s Gabrielle serie gjorde jag ett konfirmationskort till en kille.
Vad önskar sig en konfirmationskille?? PENGAR såklart! Jag gjorde ett stafflikort med en liten ask där man kan stoppa in pengarrullar. Bakom stafflikortet stoppade jag ner en liten tag där man kan skriva sin hälsning.
En oval diecut ram från Inkido fick pryda framsidan på kortet tillsammans med Whiff of Joy konfirmationskille. Nååågra blommor kan man väl få använda trots att det är ett kort till en kille? Blommorna passade fint in i det ena hörnet på kortet tillsammans med pärlemospröt från YouDo:
Här ser ni den lilla pengarasken. Jag dekorerade båda långsidorna inuti asken med ett matchande sammetsband:

Kortet sett lite från sidan:



Denna variant av kort hittade jag inne på StampArtic men jag gjorde om deras post it ask till en pengarask istället.
Hoppas ni gillade mitt kort.
Skriv gärna en liten kommentar så jag ser vilka som besöker min blogg och så jag kan komma och hälsa på er också i era bloggar!
Många kramar från Christel



2 kommentarer:

Ziro sa...

Vilket superfint kort! Kul variant på stafflikort! Den ska jag försöka lägga på minnet.

Annie sa...

Hej, blev alldeles tokig å galen, när jag såg din konfirmationsscrapping, kände bara: VILL HA =)) Får man beställa? Snälla!! Behöver även Studentkort=)
Stor varm kram från Annie Myrén i Sunne Värmland
mailadress: myren.annie@telia.com
mobil: 070-5949978
hem:0565-10506