26 juli 2010

Kortkavalkad!

Hejsan!
det har blivit en hel del kort gjorda nu i sommar. Har fastnat för 2 varianter, den ena varianten är där jag sätter ihop 2 tagpocket blad till ett kort och den andra är en ny vikning på ett stafflikort. Jag har köpt på mig lite nya copics pennor också så nu är det extra roligt att färglägga mina stämpelmotiv!
Det första kortet gjorde jag till min pappa som fyllt 70 år! Han fick en ny cykel så jag tyckte Hänglars cykelkille passade bra in:

Nästa kort gjordes till en nybliven mormor till en liten prinsessa:

Sista kortet är till en nyfödd kille. Här har jag bara använt ett tag pocket blad:

Håller på med ännu fler kort här hemma bla. har mitt första julkort för i år påbörjats....

Japp ni läste rätt- julkort! Det ska börjas i tid om man ska hinna med!

Kram på er och scrappa lugnt!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Underbara kort, Christel! Roliga vikningar och proffsigt utförande!! Kram

Ulrika aka LillBlomman sa...

Ha, ha klart man ska börja med julkorten!!! Jättefina kort du gjort! Skulle också vilja testa Copics men plånkan gråter och knske lika bra det:) man kan ju inte ha allt , eller? fniss

Kramar!

Karin sa...

oj oj oj vilka fina kort du har gjort! Super-duperfina!

Tack för tipset i bloggen min, fotoramar under är ju en kul idé! =)

kram på dig!

Cornelia sa...

Men alltså! Jag säger bara WOW!!!

Jag knycker din idé med tags-korten på direkten! Har en beställning... skulle passa perfekt!

Tusen tack för inspirationen!!!

Och du... resten av korten är ju också suuuuper!!!