30 april 2010

En dubbel Layout

Jag har gjort en dubbellayout. Min allra första men definitivt inte den sista som jag gör!!!!
Detta var så roligt och jag tackar Petra, Scrapgalen, för att hon utmanat teamet att skapa dubbelt! När vi först fick detta uppdrag så vart jag inte så glad precis utan våndades ett ganska bra tag innan jag gav mig på utmaningen. Det krävs lite tankar och planering bakom en dubbellayout. Du måste tex. ha dubbletter av mönsterpapper och helst ett par foton som hör ihop för att kunna skapa en snygg bildsekvens.Sen ville jag skapa i min stil med lager på lager och slitna och rivna kanter.Till min dubbellayout har jag använt papper från Maja Design Crea Diem, 6 st. mönsterpapper har gått åt, 2x2x2, och 4 st svarta CS! 2 CS i botten, 1 för att skapa balans mellan mönsterpapperna och 1 som fotomatta under alla fotona!!!Oj, ja det gick åt MÅNGA papper!Men det var det värt!
Jag måste erkänna att jag blev jättenöjd med resultatet som ni ser här:

Titeln " Discover the beauty of nature" har en dubbel betydelse. Min flicka Emma är så vacker där hon poserar och denna dagen i skogen upptäcks både det ena och det andra naturen!
Uppe i vänstra kanten har jag använt Tim Holtz sizzix dies som en del i titeln, "Discovery" är skrivit med tiny alpha stickers. "Beauty" är från Primas chipboardalfabet. De större rosorna är från Prima och rosor med tyll i kommer från Kort och Godt. Hjärtat och vingar är från TH grungeboardpaket, infärgat med distresser.

Bladen under rosorna hittar du här. Jag har lagt en grå virkad spets rakt över de båda layouterna.
En ornamentplatta från Tim Holtz pryder det nedre högra hörnet. Här ser ni även lager på lager och en utstansad scalloped kant. Nedan följer ytterligare 2 närbilder:
Materialet hittar ni hos Scrapgalen!
Många scrappiga kramar från Christel

5 kommentarer:

Lene sa...

Godmorgon min vän!
Jag hittar inte ord för hur vacker denna dubbel Lo är. Jag förstår inte var du får alla ideér ifrån, du är makalöst duktigt... och jag ska komma ihåg omröstningen!
Ha en skön helg!
massor av kramar från Lene

Daniel August sa...

FY FLATE!!!

Elsker denne doble LO'en din, så detaljrik, vakker og samtidig så røff og kul! Forsett slik!

Jeg er målløs!

Mvh
Daniel

Wildärtan sa...

Otroligt vackert, Christel!

Carola sa...

Jösses!! Den är alldeles underbar!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Denna är helt sagolik! Med tanke på att du tyckte att detta var en riktig utmaning har du lyckats fantastiskt! En av dina absolut finaste tycker jag! Kramar!