25 februari 2010

Graphic 45 A Proper Gentleman

Hejsan!
Åh, vad jag älskar Graphic 45:s pappersserier. De passar så bra till Vintage layouter!!!!
Här har jag gjort en layout till en av min mammas väninnor. Fotot är på hennes man i 15 års åldern. Jag har använt mig av bla papper från Proper Gentleman serien men även baksidan på ett Le Romantic papper. Fotona har jag monterat ovanpå en gammal papperspåse. I ena hörnet av påsen sitter en bit av ett måttband.
Bruna knappar i olika nyanser och storlekar passade bra som dekoration.
Bollfransen som legat i min bandlåda kom äntligen till användning!
Klockan har jag lagt ett lager med crackle accent på.
Jag blev faktiskt riktigt nöjd med denna layout. Har svårt för att göra manliga layouter eftersom jag vanligtvis använder mycket blommor och annat gullegull men denna layout har jag lyckats hålla ganska enkel men ändå inom min stilsram. Eller vad tycker ni?
Kramar från Christel

3 kommentarer:

ScrapMyran sa...

Skitsnygg! Jag gillar typ allt, kul idé med påsen, snyggt med knapparna, bra inspiration för mig som har hur mycket knappar som helst) jätte vacker färgkombination och läckert med crackle på klockan. Vilken lycka att få sådana där kort i sin hand om man gillar vintage!
Kram, vi ses den 6 mars =)

Ika sa...

Wow så mycke fint du har gjort!

Här kommer jag att titta in oftare.

//Ika

Ulrika aka LillBlomman sa...

Fantastiskt läcker vännen! Måste fylla på förrådet av G45 papper! Kramar!